zondag 10 januari 2016

Doe je mee ... me .. di ... media ?


Yo - o ... ! Yo ...oo...!!!

Ja hoor , een nieuw project kondigt zich weer aan in onze school. 

Met luid gejuich van de kinderen werd op vrijdag van start gegaan. 
In de supergrote krant stond het ook te lezen :
De volgende twee weken zullen er op onze school weer heel wat superfijne activiteiten plaatsvinden rond media. 




Een , twee , drie , rikke tikke tie ...
ra ra ra , wie ben ekik ?
Is er iemand die al weet hoe ik heet ?
 een boek!

een radio!
een gsm , een computer , een televisie ... 
alle mediamiddelen werden door de kinderen geraden. 

Om het project muzikaal in te zetten ,trakteerden de juffen en de meester de kinderen 
op een leuke ' rap ' :

Doe je mee ? Me - di ...media ? 

Hé weet je wat we doen vandaag ?                     Oh nee…
Hé weet je waarom ik dat vraag ?                        Oh nee…
Ik wil je wat vertellen hoor .                                 Oh ja…
Want jij wil heel wat leren
Over heel de wereld wereld wereld
Laat ons daarom zingen zingen zingen
Over heel de wereld wereld wereld
Laat ons daarom zingen zingen zingen


 Ik kijk tv
Hé kijk je mee
Naar een leuk filmpje over de fee
Of wil je pret
Op het ketnet
Of lig je liever
Luilekker in bed


Ik lees een goed boek
In een knusse hoek
Dat vind ik leuk
Ik lach me een deuk
Want lezen is fijn
Voor groot en klein
Dus kom er maar bij
En lees maar met mij




Ik lees in de krant
Van heel het land
Zo weet ik
Wie heeft wat aan de hand
Wat is er gebeurd ?
Wie is er bekeurd ?
Of wordt er
Hier en daar weer getreurd





En even voelden de leerkrachten zich weer kind ...
en ze genoten ervan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten