dinsdag 17 januari 2017

Programmeren met duplo

Bijna iedereen heeft weleens meegemaakt dat zijn of haar computer iets deed, wat eigenlijk niet de bedoeling was. De computer heeft echter geen eigen wil, maar voert alleen opdrachten uit die van te voren zijn geprogrammeerd.
Een robot is een voorbeeld van een machine die door een computer wordt aangestuurd.

Vandaag leerden we tijdens ons project ' techniek' de basisprincipes van het programmeren.

Hiervoor hadden we nog geen ingewikkelde computertaal nodig, maar enkel een aantal duploblokken.

Per 2 kregen we een aantal identieke blokken. We gingen aan de slag. De ene was ' de programmeur ' en de andere ' de robot '.

De programmeurs kregen de opdracht een bouwsel te maken met de duploblokken, zonder dat de robot mocht zien wat er gemaakt werd.
Vervolgens moest de programmeur instructies geven aan de robot, om een exacte kopie van het bouwwerk te maken.

Als het lukte, werden de rollen omgedraaid.











Er zitten duidelijk een aantal goede programmeurs in onze klas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten